1 d’octubre de 2012

''El web 2.0 és una actitud i no precisament una tecnologia” (Christian Van Der Henst S)



     Les webs 2.0 s’associa habitualment amb les aplicacions web que faciliten la compartició interactiva d’informació, el disseny centrat en l’usuari i la col·laboració dins el World Wide Web. Alguns exemples serien les comunitats basades en web, les xarxes socials, els llocs de P2P els wikis i els blocs. Aquestes han revolucionat internet en els últims anys. Gràcies a la interacció entre la pàgina web i l’usuari s’ha produït una relació més pròxima entre el món digital/virtual i el món real, ja que és l’usuari qui pot manipular la informació de manera seriosa. A l’hora de fer la reflexió hem decidit fer un balanç dels aspectes positius i negatius, ja que ho hem trobat apropiat per conèixer una mica més aquesta web tan important i utilitzada. 

    Per una banda la web 2.0 ens pot aportar un suport tècnic i alhora social ja que comporta facilitats alhora de difondre i executar continguts, i per altre permet integrar continguts  de diferents membres de la comunitat i construint així un aprenentatge col·laboratiu. D’aquesta manera el docent té més oportunitats de que els alumnes aprenguin d’una manera més dinàmica, personalitzada, i per tant, més eficaç. No obstant no tot són avantatges. La web 2.0 comporta  una pèrdua immediata de la intimitat tot i que a la vegada permet l’oportunitat de no identificar-se.  Un altre punt rellevant és l’addicció que aquest recurs pot generar. Aquest últim aspecte va relacionat amb el fet que els propietaris de les webs 2.0 poden utilitzar aquest fet per manipular els usuaris i denegar-los-hi el dret d’accedir gratuïtament.

WEB 2.0





                                              
                                             



                                                     Salutacions de Montse, Mireia, Alison, Clara i Gemma.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada